E-ITSPEA 6: Arvutid ja paragrahvid Iː tants intellektuaalomandi ümber

The Case For Copyright Reform. Minu mõtted


Esimine ettepanek, mida nad pakkuvad raamatuses on sellest, et keegil ei pea olema võimalus panna teisi uskuma, et nad on teosi autorid, kui nad tegelikult neid ei ole. Ma olen nõus selle väitega, aga mulle tundub, et autoriõiguse vargust toimub rohkem sel juhul, kui teose autor on mitte tuntud ega populaarne, sest inimised ei tea sellest teosest ja seega "autorile", mis on populaarsem usutakse rohkem, et just tema tegi tööd. Interneti levimisega autoriõiguse probleem sai suuremaks, aga samal ajal ka õiglusam, kuna on võimalus leida, kellel autoriõigused oli esimisena. 

Teises ettepanekus, nad räägivad sellest, et peab olema võimalus jagada ja kopeerida teosi nii kaua kui, see ei ole kasutatud kasumi saamiseks. Ma olen osaliselt nõus selle autoriga, kuna ühest küljest, inimestel peab olema võimalus kasutada teosi lõbu pärast. Teiselt küljest, failide jagamine oma sõpradega võib olla mitmetahenduslik Internetis, sest kes teab, kas see on tõeliselt sinu sõber või ei ole. 

Kolmas ettepanekus räägitakse sellest, et auturiõigust peab olema ainult 20 aastaks, mitte üle 100 aastaks. Ma olen nõus selle ettepanekuga juuridilisest küljest, aga mulle tundub, et pea läbima natuke rohkem aega enne teose saab taaskasutama, sest on pärast 20 aastat on inimesed, kellel on mälus originaal ja võib juhtuda mitte meeldiva olukorda, kus inimine on mõistud süüdi selles, mida ta juriidiliselt ei teinud.

Neljas ettepanekus nad räägivad sellest, et viie aasta pärast autor, kes tahab saada raha oma teose kasutamise eest, peab end registreerima. Mulle tundub, et nii peab olema, sest on inimised, kes tahavad kasutada teose ja on valmis selle võimaluse eest maksma, aga kui nad ei tea kellele maksma, siis tekkib küsimus, miks see teos on veel kaitstud autoriõigusega, kui autori "ei ole".

Viies ettepanekus räägitakse sellest, et laseda inimestele kasutada teose osi oma töös, mis, mulle tundub, oli mõistlikum teha, sest praegu on nii palju erinevaid teosi ja välja mõelda midagi täielikult uus on praktiliselt võimatu. Seega, see ettepanek annab inimestele võimalus tegeleda oma kunstiga ilma riskideta.

Kuues ettepanekus räägitakse sellest, et keelustada inimestele välja mõelda oma autoriõiguse reegleid ja panna neid kasututsele tenhnoloogia kaudu olukordades, kus teised kasutatasid nende tööd seaduslikult. Ma olen nõus sellega, aga mulle tundub, et see ei ole asi, mis on kergesti kontrollitav, sest Internetis olemas liiga palju asju ja kõike ei ole võimalik jälgima.

Raamat "The Case For Copyright Reform" oli kirjutatud 2012. aastal ja selle 10 aasta pärast mõned asjad on muutunud. Praegu olemas autoriõiguse seadus, mis lubab kasutada teise inimese teoseid, selleks et neid kritiseerida, õpetamiseks jne. Firmad, mis proovivad midagi keelustada kuigi kõik oli seaduslikult on ikkagi olemas.



Комментарии

Популярные сообщения