E-ITSPEA 4: Info- ja võrguühiskond

Eesti infoühiskonna arengukava 2020


 Tervishoid ja sotsiaalteenused (eriti hoolekanne) on viidud IKT abil uuele kvaliteeditasemele. Need on personaalsed ja ennetavad, tuginevad tõhusalt toimivale tagatoale ja kaugteenuste osutamisele.


Ma valisin sellist punkti visioonist vähem realiseerunumaks, kuna mulle tundub, et inimestel ei ole veel võimalusi saada meditsiinilisi teenuseid veebi kaudu. Ma mõtlen selles suunas, et suurem hulk haiglast ei lase inimestele broneerida enda jaoks visiidi aega veebiajalehe kasutades, vaid ainult telefoni teel. Samasugune olukord on ka retseptimisega, inimesed ei saa taotleda Internetis retsepti uuendamisele. Aga on ka asjad, mis oli tehtud selle visiooni realiseerimise suunas. Üks neist on digilugu.ee, kus inimesed saavad näha nende tervise infot ning alla laadida vaktsineerimise passid. Veel, viimase kahe aastaga kaugkonsultatsioonid sai populaarsemaks, eriti psüholoogia valdkonnas.


 Kõik enim kasutatavad teenused, nii avaliku kui ka erasektori pakutavad, on lihtsad ja mugavad. Need on kergesti leitavad ja tellitavad, hästi ja tõhusalt osutatud. Sellised teenused on Eestis kättesaadavad kõikjal ja kõigile. Tagatud on, et inimesel oleksid alati andmed „kaasas“ ehk kõigis seadmetes turvaliselt kasutatavad


Minu arvates, selle punkti realiseerimine on kergesti nähtav meie igapäevases elus, kuna erasektori loodud mobiilrakendused ja ajaveebilehed on üsna lihtsad ja intuitiivselt arusaadavad, avalikus sektoris nad on natuke keerulisemad, aga saab hakkama. Interneti või äppi kaudu praegu on võimalik täideta deklaratsiooni, tellida toitu või isegi hääletada. Veel, meil on tõenäoliselt andmed on alati "kaasas", kui inimestel on loodud Smart-ID voi Mobiil-ID, sest nendega on võimalik liigi pääseda inimeste andmetele ilma ID-kaardita ja see on üsna mugav, eriti pangaduses, kui on vaja teha ülekannet jms. Mulle tundub, et seda visiooni punkt oli täidetud 100% mahus.



Комментарии

Популярные сообщения